Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op of kom langs in onze winkel. We zijn u graag van dienst!

U kunt uw vraag per e-mail of telefonisch aan ons stellen. Indien u reeds een bestelling heeft gedaan, verzoeken wij u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden.

U kunt bij ons uw bestelling plaatsen en kiezen voor de volgende betalingsmogelijkheden:

  • iDEAL
  • Overboeking

Voor het verzenden van artikelen vanaf  € 50,- worden geen verzendkosten in rekening gebracht. Bij aankoop van artikelen tot € 50,- vragen wij een kleine bijdrage van  € 3,95 in de verzendkosten.

Wij verzenden uw bestelling in principe binnen 1 werkdag. Uw bestelling wordt na zorgvuldige kwaliteitscontrole verzonden en bij u afgeleverd. Bestellingen geplaatst op zondag worden pas de volgende dag, op maandag, verwerkt en verzonden.

Ja, deze mogen retour worden gezonden. Ook op afgeprijsde artikelen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

U ontvangt twee bevestigingen van uw bestelling per e-mail. Een e-mail bevat uw bestelling de andere uw betalingsbevestiging en track & trace code van de vervoerder. Het is daarom zeer belangrijk dat u het juiste e-mailadres aan ons opgeeft. In deze orderbevestiging bevestigen wij de succesvolle bestelprocedure en de ontvangst van de order. Let op: deze orderbevestiging is tevens uw betaalbewijs! Bewaar hem dus goed op uw computer en/of print hem uit!

Ja, dit is mogelijk, al doen wij hier alles aan om dit te voorkomen. Wij zullen dan contact met u opnemen om het artikel later te leveren of het geld terug te storten.

Uw bestelling wordt bezorgd door DHL.

Sommige collecties in de webshop zijn uitgebreider dan de collecties in onze winkel. In onze winkel hebben wij dan een gedeelte staan om dat daar de ruimte beperkt is. Alle artikelen op de website zijn op voorraad en staan voor u klaar in ons magazijn. Ook zijn er diverse merken die wij niet online verkopen, maar wel aanbieden in onze winkel. Saccoo, Guess en Cowboysbag zijn daar voorbeelden van. Heeft u een product in onze webwinkel gezien die u in onze fysieke winkel wilt bezichtigen? Neemt u dan eerst even contact op met ons om te voorkomen dat het product niet in onze winkel beschikbaar is.

Uw betaling verloopt via een externe internetkassa, die de afhandeling van uw transactie verzorgt. Aan het slotje onderin uw scherm kunt u zien dat de gegevens gecodeerd worden verstuurd via een zogenaamde “secure connection”. Heeft de internetkassa de betaling ontvangen, dan gaat Het Lederwarenhuis uw bestelling klaarmaken.

Van alle merken die op onze webshop worden aangeboden, zijn wij officieel dealer en heeft u de volledige fabrieksgarantie. Bij ieder product wordt de garantietermijn weergegeven. Deze garantie geldt alleen voor product- en of fabricagefouten. Slijtage en schade ontstaan door oneigenlijk gebruik zijn uitgesloten van garantie, dit ter beoordeling van de betreffende fabrikant van het product.

In geval van een klacht verzoeken wij u vriendelijk telefonisch contact op te nemen met ons op telefoonnummer 0314-364 406 of per e-mail via info@hetlederwarenhuis.nl. Wij streven ernaar om klachten die wij via e-mail ontvangen binnen 24 uur te beantwoorden. In alle gevallen kunt u binnen 3 werkdagen een reactie van ons verwachten. Leidt dit niet tot een oplossing, dan kunt u uw klacht melden bij het Europees ODR platform. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

X